bra-tack-hjälp

Med en värdecheck på femitio kronor som morot har jag uträttat stora saker idag. Vi veckohandlade på ett stort ICA som jag aldrig varit på tidigare. Det har öppnat det senaste året och jag har aldrig tidigare varit där. Håller mej till välkänd mark. Det brukar vara tillräckligt jobbigt ändå.

Inte nog med att jag handlade där. Jag körde dit (flera rödljus) och gick runt i gallerian en bra stund innan vi äntrade ICA. Utan toalettbesök, så klart. Och sedan körde jag hem. Det var nära att jag svängde ut på motorvägen, men jag bestämde mej för att det varit nog med utmaningar för idag och tog en säker väg.

Och hela utflykten gick kanonbra! Utan någon panikattack. "Bara" lätt ångest. Men utan att jag tappade humöret. Av den förväntansångest jag byggt upp inför den här affären under det senaste halvåret märktes intet. Jag gick helt enkelt in och började handla.

Så fantastiskt underbart!!!! :)  Och jag fyndade dessutom en stickad tröja för 75 spänn.

Imorgon är det dagisdags igen. Och jag känner mej inte särskilt nervös inför lämningen. Skönt!

Bra
Jag är glad
Jag har framtidstro
Jag är optimistisk

Tack
Tack för att jag finns
Tack för att jag är jag
Tack för att mitt kämpande ger utdelning
Tack för min underbara familj

Hjälp
Hjälp mej att klara av dagarna utan att förlora viljan
Hjälp mej att våga
Hjälp mej att hitta mej själv

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Vad härligt att du lyckas mer och mer! Och här är en till som ofta tar den säkra vägen med bilen. Ha det bra!

2007-08-12 @ 22:08:29
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

Oturligt nog för mej har jag över fem mil osäker väg till jobbet. Annars hade jag kunnat leva med att inte välja motorvägen.

2007-08-13 @ 20:19:04
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0