hjärnan drar iväg med mej

Det känns som att mitt huvud drar iväg och att jag haltar efter.
Alltså, jag klarar inte ens av KBT-träning tre gånger i veckan. Hur ska jag då kunna klara av arbetet? Då är det ju mycket mer krav på mej. Från andra. I KBT:n är det ju egentligen bara jag själv som ställer kraven.
Och ändå reagerar jag med ångest, ont i magen och stress bara av tanken på en "riktig" träning.

Läkaren trodde att medicindosen kanske skulle behöva höjas en gång till.
Jag vet inte. Blir inte glappet mellan vad jag vill och vad jag orkar ännu större då?
Mitt största problem är väl egentligen inte min vilja. Utan att jag måste lära mej att anpassa viljan efter kroppen.
Jag vill ju mer än jag orkar. Och orken kommer väl inte med medicinen?

Eller tar medicinen i stora doser bort ångesten när det blir för mycket? Är det isåfall bra? Måste jag inte ha någon guide till vad jag orkar? Hur ska jag då kunna lära mej att lyssna på mina signaler?

Nu äter jag 30 mg. Rekommenderad dos för panikångest. Jag har inga biverkningar. Jag vill saker, och jag kan känna mej glad och tacksam. Jag har inte haft någon panikattack, trots tuffa utmaningar. 

Jag vet verkligen inte. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av detta.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

*Känner igen*
Har du inga biverkningar och läkaren funderar på att höja dosen så go for it... du kan ju alltid trappa ner senare. Efter år av både panikångest, tvång och "vanlig" ångest har jag insett att jag inte alltid tänker riktiga tankar och att jag inte fullt ut bara kan lita till mitt eget omdöme.
Vad tycker KBT om att höja dosen? Ibland kan ju de ha synpunkter.
Lycka till och fortsätt att A N D A S.

2007-08-28 @ 21:51:56
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0