inför terapin

Jag har funderat lite runt de "erbjudanden" jag fick från terapeuten i fredags.:

 -medveten närvaro
- avslappning
- "tankeanalys"
-  "livsområden"

Vad vill jag jobba vidare med?  Allt känns ju spännande.. Men en sak i taget är väl bäst, så att det inte blir för mycket.

Fast...det beror ju på hur man tänker, kom jag på.

Avslappning - har jag ju börjat göra efter styrketräningen. Jag är väldigt bra på att slappna av, så det är ingenting jag behöver träna på, utan bara se till att det blir av. Och kopplar jag det till träningen så blir det ju ingen egen sak att komma ihåg, mer som en skön avslutning på träningspasset. (Rentav en belöning kanske... hihi...)

"Livsområden" alltså vilka krav jag ställer på mej själv, känns väldigt aktuellt och det är ju någonting som jag har försökt jobba med lite på bloggen. Och för att komma vidare med mej själv så tror jag att detta är en viktig del. Jag måste bli medveten om alla krav jag har, så att jag aktivt kan motarbeta dem och ändra på mej.
Jag tänker att jag kan ha dessa uppgifter som Veckans tema på bloggen, så blir det ju inte heller något jobbigt måste. Jag skriver ju ändå här alltsom oftast. Och jag tror att tankeanalysen blir svår att genomföra om jag inte har kraven tydliga för mej.

Detta lämnar ju fältet öppet för Medveten närvaro, som jag tycker verkar jättespännande. Har tyvärr inte läst någonting om det, men jag vet ungefär vad det går ut på. Detta ska man avsätta en viss tid för varje dag. Och blir sålunda ett måste. Men ett måste klarar jag nog ut. Jag vill ju komma vidare med livet.

Det här känns som ett bra upplägg som både ser till vad jag vill och vad jag orkar med. Och funkar det inte så är det ju bara att ta en paus med något av det. Att ta reda på kraven till exempel. Om jag inte orkar med det en vecka så är det ju bara att fortsätta med samma sak veckan efter.

Dessutom ska jag prata om eventuell ökning av medicinen (vad anser han?) och mina tankar om återgången till arbetet. Blir det tid över så vore det ju intressant att diskutera det här med belöningar också!

Kommentarer
Postat av: maria

Bra strukturerat och så skriver du ut blogginlägget oxå så att du har det med dig när du kommer dit... kram

Postat av: malve

japp, måste alltid ha en fusklapp med mej, annars blir det tomt i huvudet...kram:)

2007-08-30 @ 14:48:21
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0