körde bil idag igen

Tog bilen till affären ensam idag igen (bibblan hade kvällsöppet). Det kändes bra, tills jag kom på att jag glömt mobilen hemma. Fokuserade direkt på andningen, så det blev ingen panikattack. Skönt.

På hemvägen kom jag på att det här är ju superbra. Att köra bil är ju väldigt jobbigt. Men att köra någonstans och gå ur bilen har varit mycket värre. När jag tränade på att köra in till stan och kunde köra i en dryg halvtimme, kunde jag ändå knappt tänka mej att köra till den lokala affären och handla.

Men det gör jag nu. Utan att ens ha oroat mej särskilt mycket för just det momentet.

Det är märkligt egentligen hur man kan snurra till det i tankarna. Jag kan gå en timme på stan men jag kan inte gå en halvtimmes promenad utan att det känns jobbigt innan. Jag kan sitta två timmar i en bil, men det är superjobbigt att åka över ölandsbron, som tar tio minuter.

Inte undra på att jag blir trött på mej själv ibland...

Kommentarer
Postat av: Cina

På ölandsbron nu i sommar satt jag med ryggen mot rutan och höll Älsklingen i handen hela vägen. Usch måste den vara så himla hög och ha en sådan massa läbbigt vatten under ?!?
Bra att du vann över panikångesten idag !!!
/Witch

2007-08-17 @ 00:00:59
URL: http://dreamcatched.blogspot.com
Postat av: malve

Det jag tycker är otäckt med ölandsbron är att jag inte kan ta mej därifrån eller stanna om jag vill. Jag oroar mej hela tiden för att det ska bli kö (inte så vanligt längre) eller en olycka (händer ibland) så att jag är fast!
Öresundsbron vågar jag inte ens tänka på!

2007-08-17 @ 08:11:29
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0