kortare stunder...

Hur lång är en kort stund?

Anledningen till min fundering är Vatten- och renhållningsverket. Eller vad det heter nu för tiden.
Säkert har de bytt till något flashigare namn.

Gatorna i mitt område håller på att förvandlas till guppande grusvägar.
Stora hål grävs och vattenledningarna byts ut.
Bra.
Men.
Vattnet kan komma att stängas av kortare stunder.
Nu har det varit tomt i kranarna i en och en halv timme.
En ganska lång stund. Tycker ju jag.

Frågan är om den korta stunden är så lång att jag inte kan duscha när jag har tränat.
Och om jag kanske bör ta med duschgrejjer till träningslokalen.
Inte särskilt lockande.

Jag ska nog leva farligt idag. Jag duschar hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0