mot Malmö

Har sovit riktigt gott i natt. Alla fem i familjen var helt slut efter en heldag hos Pippi.

Idag bär det av till Malmö. Med mamma, brorsan och hans 3-åring. Vi ska köra ner systers grejjer och hjälpa henne flytta till ny lägenhet. Ska bli skoj, men det känns väldigt jobbigt.

Syster har planerat att hon och jag ska sova i hennes gamla lägenhet. Mamma var väl lite sur för det. Men jag känner att det är perfekt. Då får jag lite tid för mej själv. Och tid att prata med syrran. Det är inte för ofta det händer. Det är ju alltid en massa barn runt oss när vi träffas. Eller runt henne rättare sagt. Favoritmoster som hon är. (Fast konurrensen om titeln är inte stenhård, hon är min enda syster.)

Mannen funderar på att åka upp till sommarstugan ensam med alla barnen. Och åka och bada själv. Jag är inte överförtjust i tanken. Men jag ska inte låta min ångest styra över hans beslut. Tycker han att han kan hantera alla tre barnen ensam på stranden så får han väl göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0