oj, vart har dagen tagit vägen?

Efter några nätters taskig sömn var jag ganska trött. Så strax efter nio gick jag och la mej för att vila. Tyckte att jag bara legat en stund när jag gick upp för att äta frukost del två.

Gick ut i köket för att fixa lite gröt. Gissa om jag blev häpen när siffrorna 11:20 blinkade mot mej. Nästan lunchdax ju! Hoppsan. Jag måste ha somnat och sovit i två timmar.

Hängde tvätt och skulle sedan värma lunchen (köttfärslimpa och klyftpotatis). Men kylskåpet var tomt! Mannen måste ha en gigantisk matlåda med sig till jobbet idag! Så det fick bli gröt iallafall.

Satte mej en stund vid datorn. Och nu är klockan plötsligt halv två. En dryg timme tills det är dax för dagishämtning. Och jag som hade så mycket jag ville göra idag. Nu räcker väl tiden precis till att hänga tvätt, duscha och plocka lite.

Men det var skönt att sova en stund. Nu är jag pigg. Och full av energi inför kvällen.

Kommentarer
Postat av: Di

lät ju som om du haft en bra dag!Skönt..Kramiz :)

2007-08-15 @ 22:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0