pigg som en tupp

Hade tänkt pyssla lite med mina inköp ikväll. Men jag fastnade visst vid datorn. Som så ofta.

Imorgon kan jag sova hur länge jag vill. Men det brukar inte bli så sent iallafall. Halv åtta kanske. Kroppen är inte van vid sovmornar längre. Morgonpigga barn har ställt om min inre klocka så att jag vaknar med tuppen.

Kanske ska grejja en stund nu. Jag är inte särskilt trött. Sov i över en timme i bilen hem. Älskar att sova när jag åker bil. Sitter helst till vänster i baksätet. Min nacke är mer tänjd åt det hållet efter tretti års bilsovande med huvudet mot den vänstra rutan.

Ser fram emot en lugn, ensam dag imorgon. Innan det blir stugan på öland i några dagar (om inte vädret väntas bli alldeles för dåligt - då kommer mina älsklingar hem imorgon) .

Bra:
- jag har varit i Malmö!
- jag har inte lyssnat på min ångest
- jag har  trotsat min rädsla för att misslyckas

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att vi syskon har en sådan gemenskap
- tack för att jag har några att sakna

Hjälp:
- hjälp mej att VÅGA
- hjälp mej att VILJA
- hjälp mej att VARA

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Hehe... jag älskar också att sova i bilar. Fast jag sitter i framsätet med stolen bekvämt fälld lite bakåt. Lite som en gungstol blir det, fast utan gung.

2007-08-07 @ 23:20:38
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: loppispoppis

Hej! Guu vad länge sedan jag var här och hälsade på dig.
Vad du är duktig med din jag-är-bra-lista. Jag har glömt min hemma, så jag har inte gjort övningen på över en månad. Borde börja igen när jag kommer hem. Det är så mycket jag borde, dock. =) Hoppas du får några dagar på Öland med älsklingarna och att det är bra väder (är det inte det?)

2007-08-08 @ 08:29:39
URL: http://loppispoppis.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården

Ha en bra dag!

2007-08-08 @ 12:31:07
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Isolde

Skickar lite heja-rop!!! ;-)

2007-08-08 @ 13:03:47
URL: http://isoldes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0