sådär ja

Nu har jag börjat oroa mej för de nya sjukskrivningsreglerna. Bestämde mej för att inte göra det. Det ordnar sej alltid! Det höll några dagar, men inatt väcktes jag av ett gråtande barn som jag sedan satt med i famnen. Och då kom tankarna. Och oron. 

Och när jag oroar mej så börjar jag planera. Så nu har jag en plan för hur jag ska göra om jag inte skulle bli sjukskriven (min diagnos är paniksyndrom med agorafobi, och jag tror att jag läste någonstans att för psyksika "sjukdomar" skulle sjukskrivningstiden bli max 3 månader).

Nu tråkar jag ut er med mina planeringstankar:

Till den 1/10 tror jag att jag fortfarande jobbar med bilkörningen till jobbet. Läkaren vill att jag ska köra i fyra veckor innan jag börjar arbetsträna.

Får jag ingen
ersättning så får jag väl strunta i att försöka komma tillbaka till mitt nuvarande jobb. Jag kan ju inte med noll ersättning lägga ett par tusen i månaden på bensin. Istället tar jag ut min semester som räcker året ut. Och sedan säger jag upp mej och stämplar (fast klarar jag av stressen man verkar utsättas för som arbetssökande idag?), eller tar tjänstledigt och börjar plugga.

Det jobbiga blir väl att tjejerna ju inte får gå på dagis om jag har semester. Fast jag gör nog en fuling och kör på med det vanliga schemat tills någon frågar. Fast 5-årsverksamheten måste väl den stora få delta i iallafall.

Så här håller jag alltid på när jag inte har framtiden klar för mej. Gör upp planer, räknar och står i. Men tack vare semestern så löser det sej ju. Nu behöver jag ju inte oroa mej mer. Det fixar sej ju!!!
Och förresten läste jag på socialstyrelsens hemsida ett förtydligande av pressmeddelandet där man säger att förslaget ska vara klart i oktober, inte att det ska börja gälla i oktober.

Nu slutar jag oroa mej! Basta!


Kommentarer
Postat av: Di

usch ja..jag gör precis som du...är det konstigt att man kan bli orolig som medierna blåser upp våra trygga liv, med all den diskussion som uppstår??? USCH vad arg jag blev på medierna..inte på dej.....men NU skippar vi ångesten och lever idag..oroar oss inte..KRAM på dej och ha en underbar dag!

2007-08-14 @ 13:03:03
Postat av: Em

Usch ja. De vill oss inte väl, det är ett som är säkert iaf...

2007-08-15 @ 11:17:21
URL: http://brinner.blogg.se
Postat av: Maria

Jag har också mått väldigt dåligt av det här. Snacka om att sparka på oss som redan ligger!!! Nu har de ju gjort en kovändning så jag har bestämt mig för att inte oroa mig förrän allt verkligen är klart och jag har pratat med min läkare. Lättare sagt än gjort... KRAM

2007-08-15 @ 11:37:46
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: malve

Ja, det är svårt att sluta när man väl har börjat oroa sig. Men det brukar ju alltid ordna sig till sist.

2007-08-15 @ 12:12:32
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0