skivspisning i huvudet

Nähäpp. Det blev ingen skivspisning igår heller. Skivspelaren funkade inte. Men reservdel är beställd, så jag hoppas på att det snart blir tredje gången gillt.
Började dock min egen afton i huvudet vid matlagningen.
Thåströms "I sitt perfekta hem, i sin perfekta värld..."
Lundells Hon gör mej galen

Kul, för de låtarna har jag inte tänkt på på länge.

Igår åkte vi till Blomsterlandet och tokköpte blommor. På grund av den äldstes vilda framfart och kreativa läggning har barnen inte haft några blommor på sina rum. Nu har dock Midi framfört önskemål om att få ha blommor i sitt fönster, så de fick välja några blommor var. Sonen valde kaktusar och en palm. Döttrarna valde varsin palm och diverse rosa och lila blommor. Dessutom köpte vi en del blommor till det övriga hemmet. Samt lite krukor.
Hela kalaset gick på nästan nio hundra spänn. Hoppsan!

På vägen dit (jag körde) kom jag att tänka på att jag inte varit där på över ett år, eftersom det är en affär utan toalett. Hjälp! Ångesten kom direkt. Hade lite panikkänslor i affären, men inte så starka. Tog det lugnt och koncentrerade mej på blommorna. På hemvägen stannade vi och köpte spackel. Vi satt kvar i bilen och väntade. Vilket också blev jättejobbigt.

Idag bär det av till Astrid Lindgrens Värld. Jag har sovit urdåligt i natt och har jätteont i magen. Och nu känner jag mej jättestressad så därför sitter jag vid datorn en stund. Sonen håller på med matlådorna. Han har lite svårt att hantera förväntningar, så då funkar det bäst att sätta honom i arbete så att han får ur sej energin.

Vi ska åka med min bror och hans familj. De hämtar upp oss på vägen. Frågan är om de kommer i tid. Det gör de nästan aldrig, och nu har de ju en liten bebis också. Men vi "måste" ju ändå vara klara.

Två timmars bilresa är ju inte så farligt. Mest på landsväg så man kan stanna vid behov. Och i parken finns det ju toaletter. Så det ska nog gå finfint. (Försöker intala mej det iallafalll....).

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Hoppas din dag är bra och att din helg blir trevlig!

2007-08-04 @ 17:35:27
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0