trööööttt

Gääsp. Var tvungen att dricka en kopp kaffe idag. Ingen vila när barnen är hemma. Nu bygger de. Lovade att delta om en stund.

Mannen ska till sina föräldrar ikväll. Och tar med alla barnen. En hemmakväll för mej alltså. Härligt!

De två stora gick en sväng till granngatan och skulle plocka kastanjer. Tyvärr var de ju inte klara än (men det höll dem sysselsatta en stund iallafall....). De kom tillbaka lite molokna.
Eftersom det inte låg några kastanjer på marken var ju inte sonen sämre än att han klättrade upp i trädet för att plocka. Och då hade tydligen någon sur gubbe kommit ut och skrikit åt dem att man inte fick hänga i grenarna.

Jag minns så väl den där känslan av att bli otrevligt tillrättavisad. Och fortfarande far jag illa när någon är sån mot mej (fast det är ju inte så ofta nu när jag är vuxen).

Sonen var mest arg. Det är bra!
Jag sa att gubben nog var sur för något annat. För så var det säkert.
Klättra i träd gör väl alla barn..

Nu är det byggdax.

Kommentarer
Postat av: maria

Jaa, så var det alldeles säkert... Gubben var nog sur över att han inte kunde klättra i träd längre.... Kram

Postat av: malve

Eller så fick han inte göra det som barn.
Kram tebax!

2007-08-22 @ 17:01:51
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0