dagens utmaning

Min käre make har köpt datorprylar på sitt mastercard och själv har jag handlat en hel del julklappar på faktura. I kombination med ett par renoveringsfakturor och huslånet så blir det på håret att pengarna räcker den här månaden.

Dessutom ska skidresan betalas, något som jag hade tänkt att månadens överskott skulle räcka till.

När jag i går gjorde budgeten och såg att det inte gick ihop gjorde jag följande:

1) Minskade insättningen på ICA-kortet (maten kan man alltid spara på...)
2) Minskade mina "fickpengar" (jag behöver väl inget speciellt i januari)

Ändring av planerna:

1) Öka pengarna till mat
2) Sätta tillbaka pengarna på mitt konto (+ en extra tusenlapp till stövlar...hmmm....skippar nog det)
3) Ta ut pengar från renoveringskontot för att täcka punkt 1 och 2
4) Sälja fonder för att betala skidresan

Puh, det känns minst sagt laddat att göra det här. Jag gnetar hellre en månad och lagar raggmunk varannan dag än jag tar ut pengar från sparkontot. Snacka om konstiga prioriteringar....

Kommentarer
Postat av: annette

hej!
kikar in.

2007-12-21 @ 14:12:40
URL: http://ekonomisktsinne.blogspot.com
Postat av: munken

Som vanligt tycker jag du skriver om intressanta saker, men som vanligt vet jag inte vad jag ska skriva som kommentar :). Så jag nöjer mig med att önska dig en riktigt GOD JUL. Hoppas tomten ger dig något kul. Ha det bra så länge!!

2007-12-22 @ 11:42:52
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0