granen står så grön och grann...

- Ni behöver ju inte hänga alla likadana på samma ställe. (mamman)
- Jag tar bara dem med stor ögla. (sonen)
- Häng den högt upp så inte lillasyster når (5-åringen)
- Jag kan inte mera nu. (5-åringen)
- Åh, glitter (2,5-åringen)
- Häng några på baksidan också (mamman)
- Pappa klipper i trädet! (2,5-åringen)
- Neeeej, den är min!!! MAMMA!!!!! (5-åringen till lillasyster)

- Skulle du inte klippa av toppen? (mamman till pappan)
- Jag har ju redan gjort det.
- !!!!!!

- Hmmm, man ska ju prova belysningen INNAN man klär granen. (pappan till mamman)
- Är vi klara? Jag går och lägger mej i soffan en stund. (mamman)

Så här är vår gran från den fina sidan. Stjärnan kom inte med på bilden för toppskottet är så långt. Julgransljusen fungerar inte för belysningen hade gått sönder över sommaren och vi orkade inte klä av granen för att byta ut ljusen. Istället rotade jag fram några ljusdioder som kan lysa upp lite iallafall.

Och visst blev den vacker. Klädd av barnen som förundrades över allt vackert som fanns att hänga dit.

image73

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0