grubblerier

Min läkare var lite tveksam till vilken strategi hon skulle välja när det gäller sjukskrivningen av mej. (Vid förra mötet för en månad sedan). Å ena sidan skulle hon kunna tänka sej en sjukskrivning på ett år, så att jag fick tid att jobba med stressen. Å andra sidan trodde hon kanske att det skulle vara bra för mej att komma till jobbet så att jag fick någonting annat att tänka på.

Nu har jag funderat lite på det där och jag tror inte att det är någon bra idé att ersätta mitt tänkande och grubblande med andra tankar. Det jag behöver lära mej är ju att vara i nuet, och fokusera på det jag gör. 

I flera år har jag flytt från mej själv genom att distrahera mej. Och nu jobbar jag ju med att skala av alla dessa tankar som blivit stressande ovanor och lagt sej som en skyddande hinna runt mitt jag. Den processen känns som det viktigaste just nu. Och målet är ju både att minska stressen och att få se vad som finns där innanför.

Det är ju faktiskt riktigt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0