i år igen

Allting är precis som vanligt:

- Mamma, hur gör man Janson nu igen? (jag)
- Gör och gör. Inte vet jag. Det är ju bara potatis, ansjovis, lök och grädde.

- Ska ni ha ägg får du nog ta och koka dem nu, säger jag (som avskyr ägg) till mannen.
Efter några minuter:
- Hur gör man. Ska man lägga i äggen när vattnet kokar eller ha i dem från början? 

- Va, har du köpt Bingolotter? (jag)
- Ja, vi brukar ju alltid spela på uppesittarkvällen.

- Du måste ju ta bort lite av fettet innan du griljerar skinkan! (jag)
- I såfall kan väl du göra det själv nästa år.

Lagom när vi satt oss för att äta middag ringer lillebror:
- Hur gör man nu igen griljeringen?

Så härligt det är med traditioner...

Kommentarer
Postat av: Veronica

En stor julkram kommer här!

2007-12-23 @ 21:48:46
URL: http://www.smultronblomman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0