i fas inför julen

Köttbullarna är tillverkade, barnklapparna inslagna och inköpslistan till morgondagens julmatshandling del ett skriven. Vi planerar att ge oss iväg klockan nio och att vi då hinner hem innan den verkliga anstormningen kommer.

Jag är dessutom klar med alla mina julklappsinköp. Syster får fixa den sista gemensamma. Nu ska bara posten göra sitt jobb innan jag får hem de sista. Kul med internethandling. Det blir ju nästan som jul när man öppnar julklapparna som kommer, trots att de inte är till mej. Klantade mej förresten när mannen och jag skulle öppna paketet från leksaksaffären. Jag hade glömt att jag beställt ett pussel till honom och ett labyrintspel till familjen, något som min man länge velat ha men som jag tyckt varit onödigt. Så nu blir inte det några överraskningar. Tur att jag har ett par paket till till honom.

Förresten, köttfärsen var på extrapris idag. :)

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Oj, vad du har varit aktiv. Jag tror att maken handlat hem lite inför julhelgen idag men själv har jag bara köpt en julklapp till ena dottern. Kraften och engagemanget vill liksom inte infinna sig.

2007-12-15 @ 10:22:53
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: malve

Japp. Jag vill inte ge mej ut i julhandeln bland allt folk. Det är ju fortfarande god tid, hela nästa vecka ju.

2007-12-15 @ 11:46:53
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Di

Skönt att ha allt kvar..jag har precis bestämt mej att jag ska inte julpynta i år, ingen gran kände jag utan jag låter det vara. Lägger på julmattorna mamma vävde, och byter gardinen. Sen får det vara. Julmaten den äter jag hos mamma..på juldag, julafton jobbar jag...och annandagen likaså...alla klappar är klara utom mammas för hon fyller ju år också ;) på julafton..kram och ha en underbar dag!

2007-12-15 @ 11:59:08
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0