juldagslugn

Hela familjen sitter i pyjamas och pysslar, leker och monterar. Vi vilar oss inför eftermiddagens juldagsmiddag hos min mamma. Tack och lov utan julmat!

Julaftonen kan delas upp i två halvor: före- och efter tomten, som besökte oss efter Kalle. Före tomten sniglade sig tiden fram trots besök i minneslunden, julbord, Kalle Anka och flera olika spel. När tomten hade varit här var klockan helt plötsligt nio och barnen satt och gnuggade sig i ögonen.

Efter att ha stoppat barnen i säng roade vi vuxna oss med att spela julklappsspelet Retro. Till och med min mamma som inte gillar spel tyckte att det var roligt. Det är ingen underdrift att säga att jag utklassade de andra.

Bästa julklapparna:
Jag: CD-spelare (vägghängd) (Trots att det var min man som nog ville ha den egentligen), Yogamatta
Mannen: Innetofflor
7-åringen: Star Wars-lego
5-åringen: Spel: 5 myror är fler än fyra elefanter (jag trodde att hon skulle säga sminkhuvudet)
2,5-åringen: Pippiservis

Nyttigaste julklapparna:
Jag: cykellysen, bh
Mannen: cykelhjälm och reflexväst
7-åringen: pyjamas
5-åringen: nattlinne
2,5-åringen: nattlinne

Det blev en mysig julafton med mycket god mat och samvaro. Tomten var av den tysta, opersonliga sorten, men barnen kände iallafall inte igen herr W och det är ju det viktigaste.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kikar bara in och önskar dig en GOD JUL!
Ska strax iväg med familjen på juldagsmiddag här med..
tack och lov blir det lite annat än julmat även där. ;)

2007-12-25 @ 16:04:59
Postat av: Stina

Hmm.. STina skrev jag ju.. varför kom det inte med?! Nåja, det var jag i allafall.. ;)

/Stina

2007-12-25 @ 16:05:45
Postat av: Di

låter som ni hade det bra på julafton! Stor kram och god fortsättning på julen.

2007-12-25 @ 22:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0