julfest

På torsdag är det julfest på dagis. Eftersom vi inte utsett några klassföräldrar (ingen som ställde upp) var det i fredags ingen som hade tagit på sej att samla in pengar till en julblomma. Jag har varit klassmamma sedan dagiset öppnade för fyra år sedan och eftersom det är syskondagis så är det i princip samma föräldrar fortfarande. Så i höstas tyckte jag att jag hade gjort mer än nog och avsa mej det hela.

Jag har varit nära att starta en insamling, men jag har stått emot. Bra!
I fredags kom grannen och sa att hon tänkte samla in. Så jag lovade att följa med och köpa någon present.
Tyckte att hon har nog som det är, med en make som typ aldrig är hemma.

Jag vet att jag inte kan ta ansvar för andra människors beslut. Och det är väl det som gör att jag så ofta tar på mej för mycket, att jag tycker att andra har det så jobbigt. Men jag har det ju faktiskt jättejobbigt själv.

Nåja, hon ska köpa biobiljetter och jag lovade att göra ett kort och ett hemsnickrat rim.
Rimmet är redan klart, och jag får se vilken nivå jag lägger mej på med kortet. Ett enkelt duger bra om jag inte känner för att pyssla imorgon.

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Bra att du lät nån annan ta tag i det denna gången. Men förstår känslan att vilja göra det.

Biobiljetter var för övrigt en väldigt bra present.

Kram och ha en bra kväll!

2007-12-04 @ 19:44:53
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0