julförberedelser

Planering inför jul:

Tisdag: Damma och pedantstäda köket och hallen. Inte för att det är jul utan för att jobbet vill träffas en stund på onsdag. Vet inte om vi kan vara kvar på VC, om det kan avhandlas utanför eller om vi måste åka hem till mej. Och ska chefen komma hit så vill jag ha det FINT! (De har varit här tidigare också. För ett år sedan, då jag knappt gick ut).

Skriva julkortsadresser. Min man har (faktiskt) gjort riktigt fina kort. Men lite sent, så vi får väl skicka dem med vanliga frimärken

Onsdag: Slå in sista klapparna (struntar nog i fininslagningar till de vuxna - som vanligt....)
                 Städa 5-åringens rum.

Torsdag: Ta en cykeltur (eller promenad) och lämna julkort till närboende.

Fredag: Köpa julblommor. Handla det sista i matväg. Julpynta.

Lördag: Göra julgodis (under min mans ledning) och pepparkakshus. Klä granen.
                Myskväll med julgodis.

Söndag: Göra skinka. Och Janson och revben till kvällen.
                 Fira lilla julafton = äta julmat och mysa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0