läskigt trött

Hur kan jag sitta och nästan somna i soffan redan vid åtta när jag sov två timmar i förmiddags? Det känns inte alls kul att vara så här trött hela tiden. Mannen kom hemcyklandes vid sextiden efter ett par timmar övertid och det kändes som en befrielse. Trots att jag förstår att han också är trött efter en lång arbetsdag så orkar jag inte ändå. Det känns tråkigt. Jag tog den enkla utvägen och la minstingen=saga och mys och sedan sitta dörrvakt med en bok tills hon somnar.

I morgon har jag blivit lovad sovmorgon. Längtar redan...

Ett plus i dag: smörgåsmiddag med köttbullar (rest) och ägg. Yoggi för den som ville. Enkelt och gott.
Dagens minus: jag panikbakade bröd en timme innan jag skulle till utvecklingssamtalet.

Utvecklingssamtalet ja, som vi hastade igenom på tio minuter. Jag har blivit väldigt känslig för andras stress har jag märkt. Och dotterns "dagisfröken" (manlig) var nog väldigt nervös och hastade igenom omdömmet. Och jag satt där mittemot och kände hur pulsen ökade. (Blev stressad alltså.)

Fast det var inte så mycket vi hade att prata om.
Idel lovord östes över min 2,5-åring. Tidig med språk och motorik, glad och framåt, leker med de flesta, lite envis ibland (och det är ju bra), kan sysslesätta sig själv om det behövs (och brukar då sjunga).


Nu ska jag förhöra mej om hur utvecklingssamtalet med 5-åringen gick (vi hann inte prata med varandra igår utan närvarande barnaöron)

Kommentarer
Postat av: Auriana

Hej hopp..
HÄr panikbakades det förr förra natten.
Klar ca 03,15
PUST

Idag står städning på schemat.BLäääääääää

Vihar iaf äntligen lite minus här idag så det är friskt o skönt ute. Ska ta en tur med voffen om en stund
Kram
Auriana

2007-12-12 @ 11:37:19
Postat av: malve

Kan familjen verkligen sova i väldoften ? ;)
Lycka till med städningen! kram:)

2007-12-12 @ 12:57:40
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0