...och nu blir det mer reklam

Nu när jag inte längre får falla för reklamens falska lockrop, även om jag ansett mej vara en av dem som utnyttjar reklamen men än jag blivit utnyttjad, så slår det mej att den finns överallt. Precis överallt.

Trevliga små nyhetsbrev i mailboxen, små popuprutor nu och då, affischer och lockpriser, tidningsannonser, direktreklam i mängder, adresserad reklam, telefonsamtal...

Förmodar att jag tidigare scannat av budskapet per automatik och sållat ut det som är intressant. Och slängt resten. Men nu när jag inte längre får ge mej hän kastar sej varje budskap över mej och försöker snärja mej i sitt garn. Abstinens, kanske?


Jag har inte vågat öppna brevet från Lindex som kom idag. Only for me. Förpassas nog direkt till soptunnan, eller möjligen till mamma.

(Vi har NIXat telefonen men nu i juletid ringer gamla synder och vill få mej tillbaka. Nyhetsbreven har jag själv börjat prenumerera på - för att inte missa de stora klippen.)


Kommentarer
Postat av: Auriana

Nu mera slänger jag också mkt oöppnat för att inte falla i fällan..
Borde slänga ännu mer kanske...fniss
Ha det gott tjejen

Auriana

2007-12-04 @ 23:08:51
Postat av: Hosanna

Men Lindex har skickat ut 25% rabatt på ett köp. DET tycker jag kan vara befogat att använda. Man kan ju faktiskt köpa kläder till barnen i en storlek större än vad de har nu så har man ändå vunnit lite, eller?

2007-12-05 @ 11:58:25
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: malve

Hosanna: Ja, egentligen tycker jag oxå det. Men för bästa effekt ska jag avhålla mej helt ett tag.

Auriana: Det man inte vet har man inte ont av ;)

2007-12-05 @ 12:08:17
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0