planer för dagen

Det känns som att dagen kommer att bli ganska hektiskt.

Jag måste:
- göra färdigt kortet till dagispersonalen
- lägga upp mina jeans
- plocka undan mina pysselgrejjer
- packa
- tvätta en maskin
- förbereda middagen

I eftermiddag är det Vernissage på sonens fritids så jag hämtar barnen och sedan går vi dit och tittar på konstverken och äter peppisar.

Och i kväll är det då julfest på dagis. Så det blir kanske lite stressigt när maten ska lagas och inmundigas.
Båda döttrarna ska vara lucia. 2,5-åringen var jätteglad när hon fick en riktig luciakrona i år (förra året hade hon en i tyg som jag sytt). Vi provade igår och de var jättefina. Såklart :)

Min strategi blir att börja omgående med fixandet så att jag kan ta det i lugn takt. En sak i taget. Och förhoppningsvis hinner jag vila en stund efter lunch. Minstingen var vaken i natt igen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tänk vad vi kvinnor pysslar och grejar! Det är helt makalöst hur mycket vi gör och hinner med bara på en dag! Vad vore världen utan alla oss mammor? :)

2007-12-06 @ 12:01:42
URL: http://balansgang.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0