uppdatering: nyårsmeny

Efter noga övervägande har jag förenklat nyårsmenyn ytterligare:
Men min gräns går vid glassen. Jag kan absolut inte förmå mej att bjuda på köpeglass, hur lyxig den än är. Får väl träna lite på det :)

Festtema: retro (fast frivillig klädsel :))
Mitt motto: följa reglerna från terapin

Förrätt:
Toast med räkröra.
Barnen får skinkmacka

Huvudrätt:
Fias fläskfilé med ris. Blandad sallad.
(En gratäng med kött, rökt skinka, svamp, tomat och ostsås. Supergott och enkelt.)

Efterrätt:
Manges marängglass
Barnen får glass med chokladsås, strössel och maränger

Till kaffet:
Lindts kulor av mörk choklad.

Vickning:
Korv med bröd

(På den gamla goda tiden älskade jag att uppkalla maträtter efter de jag fått receptet av, speciellt om det blev lite kul kombo.)

Jag var och nyårshandlade nu i kväll. Och försökte trixa mej igenom listan utan att falla för några rabatter, vilket ju är lätt när man ska handla mycket. Åkte dit på räkorna (2 för 45:-) men jag är osäker på en räcker (ha, ha), och köpte jämnt antal avocado (2 för 15:-).

Kom på att jag föll igenom redan när jag skrev inköpslistan. Fias Fläskfilé. Men jag köpte picnicbog. Jag ska ju följa recepten och inte ersätta med billigare alternativ. Hade tänkt köpa röd mjölk till ostsåsen istället för matlagningsgrädde, men där kom jag på mej själv i affären och valde grädden istället.

Vi får väl se om det håller ända i mål den här gången.


Kommentarer
Postat av: christoffer

hej

du har tidigare visat intresse för min blogg.
min blogg är sedan några dagar lösenordsskyddad så maila om du vill ha lösen.

mvh
christoffer, scaredtodeath.blogg.se

2007-12-28 @ 20:59:45
URL: http://scaredtodeath.blogg.se/
Postat av: Isprinsessan Anna

Det går framåt! Och du - beröm dig ännu mer för det du gör rätt. För det är inte lätt att ändra beteenden.

Värme
a.

2007-12-28 @ 23:07:56
URL: http://bakomkulissen.blogspot.com/
Postat av: Ananasens

Sitter här och blir småhungrig. :)

Låter svårt att inte alls få handla billigare.

Sov Gott!

2007-12-28 @ 23:28:31
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: malve

anna: nej, det är tuffare än jag trodde faktiskt. men jag har ju hållt på med det länge.

ananansens: jättejobbigt. har fortfarande mycket i frysen så jag behöver inte konfrontera extrapriserna så ofta...än.

2007-12-29 @ 22:21:48
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Erik

Låter som en mycket trevlig nyårsmeny det där ^^

Jag måste ta och sätta upp min egen också faktiskt!!

2007-12-29 @ 22:30:36
URL: http://theartist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0