att bara vara

Att det ska vara så svårt. Att bara vara.

Nu är jag där igen. Den här gången fyller jag varje ledig stund  med blogggande.
Vad flyr jag ifrån?
Varför är det så farligt att låta tankarna vandra som dom vill?

Förra gången var det litteratur om ångest och hur man hittar sig själv.
Innan det har jag flytt genom KBT:n.

Och ännu längre tillbaka har jag sysselsatt mej med planerande och kontrollerande. Matlistor, budgetar, semesterplanering, arbetstider, föräldradagar...vad som helst. Bara jag slapp tänka. Slapp tänka på vad?
Det vet jag inte.

Kanske måste jag boka en tid varje dag. När jag ska göra ingenting.
Bara lukta på blommorna. Känna. Tänka
Och hitta mej själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0