att samla kraft

Fick sova till klockan nio idag. Oj, vilken sovmorgon.
Men jag var väl trött.

Sommarstugan med så många människor var jobbigt.
Trots att det är människor jag tycker om.
Det finns ingenstans att gå undan när det regnar.
Utflykter varje dag tär på krafterna.
Jag blir trött av ångesten och oron.

Behöver lite tid för mej själv.
För att komma i fas.
Har fått en morgon för mej själv.
Precis vad jag behövde!

Det är så lätt att planera och boka in.
Så lätt att glömma att jag har dåliga dagar
de dagar jag mår bra.
Tänkter inte på
att det oftast hänger ihop.
De dåliga dagarna kommer
när orken tryter efter några aktiva dagar.

Planerar ett besök i stugan om ett par veckor.
Då är mamma i Göteborg.
Så vi får vara där ensamma.
Längtar redan!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0