kaffepaus

Eller rättare sagt cappuccinopulverkaffepaus. Puh. En natt med dålig sömn ("mitt eget fel"-vaknade flera gånger av konstiga drömmar) och en dag på Ikea utan kaffe var verkligen ingen bra kombination. Så nu behövde jag en kopp substitut.

Maxi vägrar att vara på leklandet, och då vill inte Midi det heller. Annars brukar hon tycka om att vara där. Problemet är att Maxi inte klarar en tur på Ikea utan att han spårar ur. Suck! När ska han lugna ner sej?
Vi tog bara en barnvagn för vi skulle ju bara köpa köksgrejjer till syrran. Ha! Ha! Ha! Kom ut med hur mycket som helst. Papperskorgar till barnen, diverse kartonger till förvaring...

Nu är mannen och barnen på väg till min bror för att lämna släpkärran där. Så jag får en lugn stund. Ska nog vila lite, för sen ska mannen till jobbet ett par timmar. Filmeftermiddag, kanske? Det regnar ute så det passar ju bra.

Min man är oftast väldigt förstående men ibland blir jag rätt sur. När jag sa att han skulle ta med sig alla barnen sa han att jag ju får vila upp mej i tre dagar snart. Han menade Malmöresan. De tre dagarna kommer jag säkert att få kämpa mot min ångest i stort sett hela tiden, så jag ser inte det som någon rekreationsresa direkt. Och därför vill jag ha lite tid för mej själv nu innan jag åker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0