mitt kaffedrickande

Jag har länge tänkt sluta dricka kaffe på morgonen. Efter en kopp kaffe vill jag helst vara hemma i ett par timmar, annars kommer paniken som på beställning. Det känns ganska jobbigt att behöva planera hela livet efter mitt kaffedrickande.

Men jag har inte lyckats sluta. Skjuter hela tiden upp det. Inte idag....imorgon...på måndag...

Varför? Lite huvudvärk får man väl i ett par dagar, och lite kaffesug. Men värre än så är det ju inte.

Nu har jag rotat runt lite i mej själv och kommit fram till svaret:
Mitt kaffe på morgonen är ett säkerhetsbeteende.

När jag har haft mina starkaste panikattacker har jag fått diarré. Inte så kul.
Speciellt om man inte är i närheten av en toalett. Som när man kör bil. Eller är ute och går.

En kopp kaffe och en stund vid datorn på morgonen gör susen för magen.
Och jag slipper oroa mej för eventuella följder av en panikattack.

Så nu vet jag varför. Kanske blir det lättare att sluta nu. Kanske inte.

Kommentarer
Postat av: Nini

Dina toalettbesök gav mig en aha-upplevelse! Är det därför jag alltid haft problemmage när jag blir "nervös" för någonting.
Fler och fler saker som jag upplevt sedan jag var mycket ung får sin förklaring efter diagnoserna!
(Tack för titten och kommentaren på min blogg!)

2007-07-29 @ 10:39:13
URL: http://nini.bloggagratis.se
Postat av: malve

När jag har haft allmän hög ångest så har jag varit ganska dålig i magen en längre tid. Jobbigt!
Skönt när man får förklaringar!

2007-07-30 @ 20:56:20
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0