mmmm...minnen

Jag fortsätter att botanisera bland trevligheterna i mitt huvud.
Utan någon som helst ordning. Precis som det ska vara...

Mina barns födelse
behöver nog inte kommenteras.

Min pappas sista dag i livet
hans sista önskan var att få återse sitt sommarhus. det fick han. och sen dog han.

Min förlovning.
en vacker höstdag vid raukarna. plockade björnbär som jag gjorde likör på.

En cykeltur i den öländska natten. 
på den slingrande vägen. under stjärnorna. i evigheten. med min älskade.

Min första Guiness
sommar, sol, skvalpet från båtarna i hamnen, doften av tjära.

En ljummen sommarkväll i Hästhagen 
vi två, vin, van Morrison

En fest i rapsblomningens tid.
helt galet. helt underbart.

Ett sommarbad i augustinatten.
kärleken, vänner. stjärnklart. musik spelades på avstånd.

En semesterresa med min pappa.
jag var 14 år. vi åkte omkring i Dalarna. lyssnade på sommarpratarna. följde järnets väg. pratade om inget och allt.

Ett samtal på alvaret.
på allvar. vi bestämde oss för barn.

Älskog i blåsippebacken

Min barndoms fisketurer.

En utomhusteater.
en midsommarnattsdröm. vin i keramikkrus.

Min första kopp riktigt te. 
mjölk. mycket socker.  våt av sommarregn. en kväll med te hemma hos...ja vad hette han?

När barnen fick träffa sitt nya syskon.
en diamant i hjärtat.

Grillfest i skogen.
gitarr och sång, korv, folköl... och en yxmördare. (eller var det kompisens fantasi?)

Min första kväll med körkort
i mammas Fiesta. jag och T.

(Lämnar mina minnen med barnen därhänä. Lite tidigt att kunna skilja ut russinen.)

Kommentarer
Postat av: Fru Fundersam

Fina stunder ... bra att samla på.
Det är bra att skriva ner dom.
För att ta fram den dag man bara tänker negativt.

2007-07-17 @ 14:43:45
URL: http://frufundersam.bloggagratis.se/
Postat av: Ellinor

Fint att läsa!

2007-07-17 @ 16:01:12
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0