molnsaga

Vilket sommarväder vi hade igår!
Jag och barnen la oss på en filt i skuggan och skulle hitta på en molnsaga. Men det fanns inga moln.
Så det fick bli en saga om tre små moln som rymde. Den blev jättespännande! Det är härligt att hitta på sagor tillsammans. Man vet aldrig hur det slutar! Sensmoralen blev att man ska låta den minsta vinna ibland och att man inte ska äta för mycket choklad. Och att det alltid är bra att ha med sig ett gäng laktritsnallar.

Badutflykten gick till närmaste badplatsen, dryga halvmilen bort. Men den var inte så mysig i år.
Jämfört med  Ölands stränder har den väl aldrig varit något drömbad, men helt okej. Fullt med sjögräs. På bottnen och flytande i vattnet.  Grumligt och ofräscht.  Ett offer för besparingarna, förmodar jag.
Jag passade på att simma några hundra meter också, medan mannen och barnen plaskade i strandkanten.
Mini hajjade att det är kul att bada! Hon har varit lite skeptisk innan.
Vi hade tagit med oss middagen men någon glömde ta med bestick så vi åkte hem och åt. (Kycklingsallad känns inte så kul att äta med händerna...).
Jag körde förresten både dit och hem.

Nästa gång får det bli Öland, trots att det är lite längre att köra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0