nästan under regnbågen

En spännande hemfärd idag. En halv regnbåge visade vägen hem.
Ett tag såg det ut som att vi skulle åka under den, men inte.
Sedan hoppades vi på guld, eftersom den dök ner på vägen framför oss.
Vi kom hem tomhänta. Men med en vacker upplevelse, som det ju alltid är.

Idag tillbringade vi förmiddagen inomhus i långbyxor och kofta. Ute regnade det.
Efter lunch fick vi överanskande besök. Av solen. Och molnen drog äntligen vidare till andra trakter.
Eftermiddagen spenderades på stranden. Med fikakorg. Barnen och jag plockade små, fina stenar till ett arrangemang jag ska göra i morgon. Vi hade roligt och det hindrade dessutom barnen från att plocka mängder med stora stenar till deras stensamlingar. Det finns massor av sten på stranden och vi är där rätt ofta, så de har tonvis med sten.

Mina glömda pengar får jag tillbaka. Det fanns 300 för mycket i en av kassorna på Coop. Vilken tur. Kanske ska ta en tur dit imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0