prinsesskväll

Sonen sover över hos sin bästis.
Tjejerna tittade på en Barbiefilm istället för Bolibompa. När filmen var slut virvlade vi alla fyra runt i dans.
Piruetter och diverse skutt tills vi hamnade i en stor skrattande hög.
Tandborstning och sagodax. Vad kunde passa bättre som avslutning på kvällen än  en prinsessaga?
 Det blev Skönheten och odjuret.

En härlig avslutning på en tråkig dag. Jag har varit trött (ska inte sitta uppe till mitt i natten!) och sur.
Sonen och kompisen ville plötsligt sova över här. Det ville inte jag. Kompisen har väldigt sena vanor.
De blev besvikna - jag blev sur. Alla blev arga. Usch, så tråkigt det känns efteråt. Men allt blev bra till slut.
De skulle beställa pizza hemma hos kompisen.

Idag har jag varit en sväng i affären igen. Mjölken var slut. Innan jag cyklade till affären var jag och hämtade Maxi på ett kalas. Trots det kändes det inte alls jobbigt i affären. Så skönt!!!

På eftermiddagen tog jag med mej tjejerna på min promenad. Mini i vagn och den stora på cykel. Drygt halvvägs var Mini kissnödig. Gick in en bit i skogen, men hon kunde inte kissa. Så vi fortsatte en liten bit. Mini gick själv. Helt plötsligt stannade hon och kissade på vägen. Stackarn! Fick sitta byxlös i vagnen hem. Jag undrar om hon kommer att kunna vara utan blöja på dagis om två veckor...

Kommande vecka har vi ingenting planerat. Ska vara hemma och grejja bara. Åka på utflykt om vi känner för det.
Göra klart det vi håller på med! Fy vad stökigt det blir när man röjer. Vi har prylar överallt som måste hitta nya hem.

Nu ska jag gå och lägga mej. Som vanligt blev det senare än jag tänkt. Jag är supertrött!

Bra:
- var ute och gick med döttrarna
- affärsbesöket kändes inte alls jobbigt
- jag har inte haft så mycket ångest

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att jag kan känna tacksamhet
- tack för att jag har ett hem

Hjälp:
- hjälp mej att komma igång med lekstugan
- hjälp mej att komma ihåg att ta min egentid
- hjälp mej att fortsätta med promenaderna

Kommentarer
Postat av: KvinnaFruMamma

Vi har lyckat bli av med en massa grejer till makens bror som har skaffat sommarstuga.
Här hemma har vi 2 veckor där vi har pratat om lite dagsturer men inget planerat utan det får bli när andan faller på. Borde oxå gå och sova...

2007-07-29 @ 23:36:16
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Erik

ajdå, det där med barn kan vara ett problem. Trots att dom för det mesta är helt underbara :)

2007-07-29 @ 23:47:16
URL: http://theartist.blogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Vi har lyckat bli av med en massa grejer till makens bror som har skaffat sommarstuga.
Här hemma har vi 2 veckor där vi har pratat om lite dagsturer men inget planerat utan det får bli när andan faller på. Borde oxå gå och sova...

2007-07-30 @ 00:05:04
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: malve

Skönt att bara ha ledigt och göra det som faller en in.

2007-07-30 @ 20:54:30
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0