vilket röj

Idag har jag haft en riktig måbradag. En riktig höstdag var precis vad jag behövde. Med åskregn och allt. Jag älskar hösten. Sommaren är härlig men när den närmar sej slutet börjar jag längta efter tända ljus, stickade tröjor och höstvindar i håret. Än är jag egentligen inte trött på sommaren (det har ju knappt varit någon) men just nu gör det mej gott med lite höstkänsla. Vi löpte linan ut och gjorde egen pizza i kväll. Höstmat!

Jag har passat på att röja idag. Det är den bästa medicinen när jag har oro i kroppen. Mycket blev slängt som legat i kanske-, väntar på att laga-, det här kan jag göra något av- och undrar vad vi ska ha den till-högar.
Jag hoppas på dåligt väder i morgon också så att jag kan fortsätta. (Förlåt alla ni som vill ha sol.) Jag har en passion för ljusstakar och fotoramar har jag märkt. Dags att rensa.
Använd! Annars bort! Är mitt rensarmotto.
Sorterade lite bland barnkläderna. Mycket storbarnskläder ger jag vidare. Men bebiskläderna kan jag bara inte göra mej av med. Än.

Jag har slarvat med min positiv-träning på senaste tiden. Tar nya tag nu!

Bra:
- jag har lyssnat på mej själv och inte planerat något för helgen
- jag har varit ute och gått
- jag rensar

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för denna höstdag som jag behövde
- tack för min familj

Hjälp:
- hjälp mej att fortsätta lyssna på mej själv
- hjälp mej att hitta viljan
- hjälp mej att inse att jag duger

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Härligt med en må-bra-dag! Våran tältning givk finfint men så är min barn inte så små längre, de är 7 och 10 och rätt duktiga på att klara av det mesta...

2007-07-27 @ 23:25:57
URL: http://jensan73.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Rensa.. just det, det ska jag fortsätta med. Det är härligt att rensa och sortera upp. Livet blir lättare att leva. Ha det bra!

2007-07-28 @ 08:59:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: rosenblom

men inte ens lite skitväder kunde man få... :(

2007-07-28 @ 14:18:56
URL: http://rosenblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0