att lagom ska vara så svårt

Nu är jag där igen.
Fokuserar till 110% för att bli bra så fort som möjligt...
Läser, tänker,analyserar, läser, tänker....

Förrut var det ångestträningen.
Körde på tills jag stupade.
Skulle ta det lugnt. Lära mej att lyssna på mej själv.

Började sakta med förändringen av mej själv.
Sen har det ökat. Utan att jag märkt det.
Nu måste jag säga STOPP!
Igen!

Att det ska vara så svårt.
Att göra någonting lagom mycket.
Utan att börja stressa.

Men det är ju så roligt!
Och spännande!
Och viktigt!

Men den här gången har jag iallafall sagt stopp i tid.
Och det är ju en förbättring!
Så jag lyssnar ju på mej själv nu
- i bland åtminstone.

Mitt nya motto (?):

En tanke om dagen
är bra för magen...

Kommentarer
Postat av: Di

Ja,jag har läst Kay Pollaks bok att välja glädje, har läst många böcker som handlar om personlig utveckling..du kan maila [email protected] om du vill ha fler tips eller funderar om jag läst böcker, som kan ge lite mer till livs.
Må bäst!
Di

2007-06-27 @ 11:12:50
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0