barnprat

Kunde inte somna igår. Låg och hade ångest för det där jag sa om jobbet. Lät det som att jag inte vill jobba???? Så menade jag ju inte! Bara att jag vill ta det i min takt, och känna att jag gör det för min skull. Har ju känt att jag inte riktigt hänger med.

När jag väl hade somnat vaknade Mini. Vi slarvade igår med TV-tittandet. Det var Tintin på Bolibompa och hon satt och såg det med de stora barnen. Tycker mej se ett samband mellan TV-tittandet och nattvaket. Hon är väl som sin mamma - lättpåverkad och drömmer om det hon ser.

Och vi tänker så konstigt på natten. Mannen hämtade in henne till vår säng och sen låg vi och slumrade i ett par timmar medan hon låg och inte kunde somna. Istället för att sitta med henne en stund så att hon somnar om.

När jag började blogga tänkte jag inte skriva så mycket om barnen, men bloggen känns verkligen trååkig. Barnen är ju min stora glädjekälla.

Imorgon är det skolavslutning. Hua! Hur ska jag göra????? Terapueten sa att går det inte, så går det inte och det är OK. Men kommer du inte att bli besviken på dej själv när du inte kan vara den mamma som du vill vara?
Och som Maxis gulliga fröken sa, jag behöver ju inte vara inne i kyrkan. Maxi märker ju inte om jag väntar utanför.
Det lutar nog åt att jag följer med. Det är JAG som bestämmer över mitt liv!!!!!!

Hörde ett barn prata om jordgubbstårta när jag lämnade Maxi imorse. Just det ja, det brukar man ju ha på skolavslutningen. Får åka och handla i eftermiddag och baka en tårta ikväll.

Imorgon är mannen ledig och på torsdag och fredag ska jag och barnen ta sovmorgon, har jag tänkt. Nu när vi inte har skolan att passa. Sen är det två veckor kvar till mannens 6-veckorssemester. Dom veckorna är Maxi på "sommarläger" på dagarna och bussen går vid 8.

Nu ska jag surfa lite och sen ska jag nog gå och sova en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0