därför är leken jobbig

Satt och byggde järnväg med Mini idag och det kröp i kroppen av ångest.
Kom på att jag brukar känna så när jag sitter och leker med barnen, det är nog därför jag smiter iväg när de kommit igång med leken.

Vet inte varför. Jag tycker egentligen att det är jättekul att bygga med lego och sånt. Förr brukade vi sitta och bygga nästan varje dag.

Och det är inte det att jag har en massa viktigare saker att göra, för jag kan sitta vid datorn hur länge som helst, eller läsa, även om det är världens kaos med prylar överallt.

Måste fundera mer på det här. Och sätta mej och bygga med barnen oftare!

(Jag gör annat med barnen - sjunger, läser och sånt. )

Kommentarer
Postat av: Bara jag

För mig kändes det verkligen som att medicinen fixade allt! All ångest, rädsla och oro försvann (för att få en PÅ-attack), och när jag inte längre gick och var orolig kunde jag börja hitta på saker! Åka ner på stan själv, köra bil, umgås med vänner osv! För mig gick det rätt fort för medicinen att börja verka. De första två dygnen var jag totalt sängliggandes! Aldrig mått så dåligt i hela mitt liv! Men redan dag tre mådde jag bättre och efter en månad kunde jag säga att jag äntligen mådde BRA!!! Jag har gått i terapi i perioder, både innan, under (och nu efter) jag började med medicinen! Det har dock aldrig varit någon regelbundenhet vilket jag saknat, men när jag mådde som bäst kändes det inte nödvändigt att gå i terapi. Har aldrig haft samma läkare (vilket varit skitjobbigt att ta allt från början varenda gång!). Nu till veckan ska jag träffa min psykolog igen och dte känns skönt att få prata med henne nu när jag slutat med medicinen!

2007-06-17 @ 22:01:21
URL: http://mintrygghetcipralex.blogg.se
Postat av: Bara jag

Du kanske får tid att tänka och KÄNNA efter hur du mår då? Jag ville gärna vara igång så mycket som möjligt så jag slapp stanna upp och tänka...

2007-06-17 @ 22:07:44
URL: http://mintrygghetcipralex.blogg.se
Postat av: malve

Jag har ätit medicinen i 2 veckor nu (1 vecka m 20 mg) och hitills har jag haft MER ångest.
Känner man sig trygg med medicinen så bli det kanske en Placeboeffekt oxå.
Ja, så kan det nog vara,att jag får tid att känna efter. Annars ser jag nog till att ha något att göra. Det har jag inte tänkt på...

2007-06-18 @ 08:24:11
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: loppispoppis

Jag mådde sämre i två veckor, lite drygt, sedan instabilt i två tre veckor, sedan bara mycket bättre. Några gånger lite bivärkningar när jag missat att ta medecinen på sex timmar eller mer. OOOOooops, ska gå och ta nu, för det är dags. Börja inte ta högre dos om du inte måste. Stå ut och se om det stabiliserar sig. kramar

2007-06-19 @ 09:43:14
URL: http://loppispoppis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0