det gick bra

Midsommarafton avklarad!

Naturligtvis var det ingen trafik att tala om...

Det jobbigaste var när vi skulle åka traktor med vagn till ängen och plocka blommor. Då började paniken komma. Skulle fixa i ordning alla barnen, Mini vägrade gå ner från studsmattan... Midis stövlar var kvar hemma... regnkläderna skulle på... mannen var försvunnen... , traktorn var igång... jag skulle gå på toa....
Det jagar på min panik när det blir stressigt och jag inte har situationen under kontroll. Behöver tid för att fokusera när jag ska göra något jobbigt. När mannen kom lättade jag på spänningen...han fick värsta utskällningen.

Det är sådana situationer som är svårast att förstå för honom, tror jag.  Han fattar att saker är jobbiga. Men han fattar nog inte hur det känns innan. Att jag behöver lugn för att hålla ångesten i schack. Har försökt förklara tusen gånger för honom...

När vi väl kom ut  till traktorn så var det några som inte skulle följa med. Så då stannade jag också hemma.
Det var ju tillräckligt jobbigt ändå. Behöver inte pressa mej till max jämt.

Förrutom regnet blev det en riktigt härlig midsommar: sillunch i ladan, traktoråkning, kransar till barnen, midsommarstång med dans och grillning på kvällen. Och tipsrunda som jag vann - bara ett fel.

Lite tråkigt jobbprat på slutet. Familjen W och familjen K (värdparet) är väldigt trevliga, men när de är tillsammans så blir det lite väl mycket "skrytsnack" om jobb och sånt, när de intagit ett par glas vin.
Mannen och jag är inte alls den typen. Inte så prylfixerade heller.
Förutom dom var det min bror med familj ,men de åkte hem ganska tidigt. Bebisen kan ju komma när som helst nu. Och så var C:s brors fru och barn med. Brorsan är polis och jobbade .

Maxi och Midi sov över. Dom är i samma ålder som tjejerna i värdfamiljen. Och precis samma typer. Deras äldsta är lite livlig - precis som Maxi, och småsystrarna är lugnare. Fast Maxi ångrade sej nästan...
Vi ska plocka upp dom på vägen till mamma.

Så vi har en lugn morgon med ett barn. Alla tre sov till halv åtta. När jag vaknade låg mannen och tittade på mej. Och Mini vaknade fem minuter efter.
 
En perfekt morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0