helgen är avklarad!

Sitter här och mumsar på bigaråer. Nu drar fruktsäsongen igång. Förra året var vi självförsörjande från juli till november (utom lite kompletteringar, bananer och sånt). Så här långt ser det bra ut i år oxå.

Midsommardagen gick sådär. Först var vi hos kompisarna och hämtade barnen som inte hade saknat oss. Så bra!

Sen drog vi vidare till mammas sommarstuga. Hennes vänner sedan ungdomsåren har också stuga i området, där hela "gänget" samlades, och i år var dessutom deras barn där. Jättejobbigt för alla jobbar/har jobbat antingen på mitt eller mannes jobb (ja faktiskt alla, inklusive respektive). Det leder till att det alltid blir en massa jobbsnack. Alldeles för jobbigt, kände jag. Så jag var med lite lagom mycket, höll mej lite i utkanten. Tråkigt för de är trevliga, men jag kände inte för att sitta där och prata om allt, sjukskrivningen och det.

Idag har barnen fått åka traktor med vagn. Och efter lunch åkte vi och badade. Årets första dopp. Det var faktiskt inte alls så kallt. Vi badade en bra stund. Jag doppade Mini ett par gånger men hon tyckte inte det var så kul.
Skönt att jag vågade följa med. Det kändes jättejobbigt innan vi åkte och jag hade massor av undanflykter på gång. Men sen bestämde jag mej för att följa med. Det kommer ju förhoppningsvis att bli mycket bad i sommar och då var det ju lika bra att ha första gången avklarad. Dessutom var det jag som körde.

Hade mycket ångest inför hemfärden. Men vi åkte inte förrän Bolibompa var slut, så det var ingen trafik att tala om. Barnen somnade i bilen så det var bara att stoppa dom i säng när vi kom hem.

Jag trivs verkligen i stugan och dess omgivningar, så trots att bilresan är så jobbig så hamnar jag ändå på plus.

Positivt:
- jag har varit och badat
- jag har kört bil
- jag har umgåtts med familjen

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att vi fick en riktig sommardag idag
- tack för att vi har mammas stuga att åka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0