min minibusa!

har varit på rymmen idag. Mamma var här på snabbvisit. Barnen var inne och altandörren stod öppen. Vi  skulle bara kolla en grej på datorn-tog max ett par minuter- och vips var hon borta. Mamma gick ut och letade och hittade henne nere vid vägen - i sandaler och blöja. Hua! Kunde gått illa!!!!
Hon har verkligen börjat testa grejjer. Tidigare idag kom hon med en mugg full med mjölk. Hon hade själv tagit mjölkpaketet från kylskåpet och hällt upp. Ganska duktigt för en 2-åring ...

Ikväll är jag ensam med barnen. Mannen är på bio och skulle nog ta ett par öl efter. Det har gått bra. Har känt lite mer ångest, men överkomligt. Värmen spär på svimningsrädslan. Får se till att dricka ordentligt. Men det spär på min andra ångest...
Jämför jag med förra sommaren så är det ett jätteframsteg! När jag var ensam med barnen då och de skulle bada var jag tvungen att prata i telefon. Var rädd för att svimma när de låg i badet.

Jag kanske ska tänka igenom hur långt jag har kommit egentligen. Jag fokuserar bara på hur långt jag har kvar. Men jag har kommit ganska långt sen i höstas.

Positivt:
- jag har varit på skolavslutningen!!!
- jag har kört bil
- jag har umgåtts med min familj

Tack:
- tack för  att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att jag hade mod att trotsa min ångest
- tack för att det har varit lite svalare idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0