oro

Detta citat av Dalai lama hittade jag i hans bok Lycka!:

"Om det finns en lösning på problemet är det onödigt att oroa sig. Om det inte finns någon lösning är det meningslöst att oroa sig."

Det här måste jag tänka mer på, jag som alltid går och oroar mej för saker i förväg. Jag oroar mej ju till och med för saker som inte har blivit ett problem än (och som oftast aldrig blir det heller). Så onödigt!!!!

Idag har jag nästan inte gjort någonting. Har varit trött och yr. Förmodligen för att jag ökat medicinen till 20 mg.
Kommer att bli svårt att hitta positiva saker!

Positivt:
- jag har varit lugn och glad tillsammans med barnen
- jag kunde somna utan problem och sov hela natten
- jag har ökat till en hel tablett

Tack
- tack för att jag har ett hus att bo i
- tack för att jag har kunnat njuta av det fina vädret
- tack för att jag får hjälp med min ångest
- tack för att jag har en lillasyster som ringer ofta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0