självkänsla

Hade gått och lagt mej men kom på detta och tänkte att det är bättre att blogga om det en stund än att ligga och fundera på det halva natten.

Först tänkte jag bara ha den här bloggen superhemlig, bara för mej. Men sen behövde jag hjälp av min man, så nu läser han den. Idag berättade jag om den för systeryster, så hon kommer nog oxå att läsa den. Jag kan ändå skriva precis det jag vill, behöver inte censurera mej för dem. Kom på att jag behöver träna mej på att stå för mina tankar.

Och kom osökt att tänka på självkänsla.

När jag har tänkt på självkänsla tidigare har jag nog mest tänkt på yttre saker: jag behöver inte fixa till mej för att träffa folk, jag följer inte modet om jag inte vill, jag tycker inte det är viktigt att vara jättesmal (bara att trivas med sin vikt), har inget perfekt hem.... HELT oberörd är jag väl inte, men är någon det? Det handlar väl isåfall om vilken bild av mej själv jag vill visa andra.

Men det viktigaste är väl insidan och där har jag rätt dålig självkänsla. Jag vågar stå för mina värderingar och åsikter i sakfrågor, Men  tycker det är jobbigt att stå för tankar och känslor och att "lämna ut mej".  T.ex. lämna kommentarer på andras bloggar, bjuda hem folk som jag inte brukar umgås med, säga och göra saker som "avslöjar mej" och gör mej sårbar (t.ex. om jag tycker om någon), skriva den här bloggen när jag känner folk som läser den.

Får tänka mer imorgon. Nu är det läggdax. God natt!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Det är bra att du börjat fungera på det här med självkänsla. Det är ett steg i rätt riktning. Låt det ta sin tid bara. Förlora inte tålamodet om det går för sakta. Jag har bara kört i en månad men nu börjar det faktiskt ändras i tankarna. Det har säkert att göra med att medicinen nu fungerar. Du ska se att när din medicin börjar fungera så känns det lättare att ändra tankarna också.
Tänker på dig! Kram!

2007-06-07 @ 09:07:20
URL: http://blogg.cattis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0