tänka positivt (dag 5)

Nu ska jag börja bli mer positiv. Cattis skriver idag i sin blogg om en övning man kan göra. Ska börja på försök redan idag. Har plockat fram Mia Törnbloms Självkänsla nu! Ska börja läsa den imorgon.

Har inte hänt nåt nytt på medicinfronten. Va skönt! Så jag struntar i att skriva om det. Har nog uppnått mitt syfte, att gå in i det här utan några förutfattade meningar och bara registrera vad som händer. Var ju skitskraj för biverkningslistan+att E blev så dålig när hon började, men det har ju gått bra. Ska ta en halv tablett imorgon oxå och sen ökar jag nog till en hel.

Idag har barnen lekt hela dagen. Maxi hade kompis O här på förmiddagen och Midi lekte med N. Mini fick vara med hela tiden. Hon tycker verkligen om N. Så till lunch hade vi fem barn. Härligt! Jag tycker verkligen det är kul när barnen har kompisar här (utom när jag är ensam hemma, då får jag ångest av allt ansvar). 

På eftermiddagen lekte Maxi med M och vi blev ditbjudna på fika. Trevligt! Men middagen blev lite sen. Åt inte förrän halv sju och då var Mini supertrött. Fast hon åt bra ändå. Hon var nog jättehungrig. Ville inte ha nån fika för hon kom på att hon kunde gunga själv på deras gunga, tog fart och allt.  (ska sänka vår så att hon kan sätta sig själv.)

Vår nationaldagstradition med rabarberpaj som vi började med förra året missade vi i år. Bara Mini var hemma, så vi struntade i det. Så nu är det nog ingen tradition längre?!

Positiva saker som hänt idag:
- jag har inte varit arg på barnen
- jag har börjat fokusera på positiva saker som händer under dagen
- jag har vattnat blommorna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0