fk

Vaknar mitt i natten.
Tankarna virvlar runt.
Och dessutom är jag hungrig.

Går upp för att stilla tankarna och magen.
En banan framför datorn.

Skriver för att tömma huvudet.
Som är fullt av katastroftankar efter samtalet med FK.

Jag har bytt handläggare.
Den nya har inte träffat mej.
I sina papper ser hon
en som gått hemma i över ett år
som gång på gång flyttat fram jobbdatumet.

Hon ser inte människan bakom.
Hon har inte alla fakta om vad som hänt.

Jag ska gå dit. Berätta hur det är. Hur jag känner det.
Berätta om min vardag. Om min dagliga kamp.

Ärligt och öppet.
Så kommer hon säkert att förstå.
Ingen vinner ju på att pressa mej.
Men jag vore den stora förloraren.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej malve beklagar vekrligen detta med panikångesten.
hoppas medicineringen hjälper.
fsk har vi haft stora problem med, men alltid när man bjuder in dem för att verkligen se hur vi har det har dom tackat nej och vi handläggare kan inte göra speciellt mycket eftersom det är nämnden somtar beslut, men fuck off.
Om det hade varit ni eller era anhöriga så hade dom haft en helikopterplatta för ambulansen på taket.
det gäller att gå hårt emot dom och förklara i minsta detalj vad problemet är.
Hoppas det löser sig =)

2007-11-28 @ 04:19:39
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Luna

Jag hoppas att du går där i från som en vinnare. En vinnare av mera tid.

2007-11-28 @ 19:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0