fortfarande inomhus

När jag väl var klar och skulle gå ut blev lilltjejen ledsen och ville gå in. Så kan det gå.
Men det visade sig vara ett smart drag för nu skiner solen.

Jag funderar på om jag ska passa på att putsa fönstrena på utsidan nu när vädret är fint.
Fast 5-åringen vill nog att vi räfsar, som vi har bestämt.
Kanske hinner jag med bäggde delarna.

Tänk att det är advent redan nästa helg.
Och jag kan INTE byta gardiner utan att putsa fönstrena först.
Som tur är så byter jag bara mellan vanliga  gardiner och julgardiner. Och bara i köket. Fast de andra fönstrena brukar få sig en duvning också. De kanske blir avundsjuka annars.

Fast jag är lite sugen på nya gardiner till sonens rum. Han har rymdtema. Sängen är en rymdraket, stjärnor i taket, sollampa....och barngardiner med hundar på. Lite trist. Fast det kan bli ett lagom projekt för nästa vecka. Det kräver en tur till stan och sedan en del pyssel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0