golfbollsfundering

Ska jag börja med att se vilka golfbollar jag har idag eller ska jag leta efter vad jag vill ska vara golfbollar?
Hmmm...jag tror jag börjar med mina nuvarande golfbollar. Och nu måste jag vara smärtsamt ärlig. Kan bli jobbigt.
Min teori är att jag har höjt upp allt till golfbollar och att det är därför jag är så stressad och inte hinner med någonting. Jag undrar om det kan stämma.

De golfbollar jag har nu borde ju vara det som jag lägger min energi och tid på, även om jag rent intellektuellt kan se att de egentligen inte är golfbollar.

MIna golfbollar:
- min man
. mina barn
- mat
- ekonomi
- hemmet inför andra

Jag själv är ingen golfboll om jag ska gå på vad jag känner är viktigt (även om jag vet att det borde vara det). Mer än att jag ska leva upp till mina ideal och att det är viktigt att andra tycker bra om mej.

Det här får jag fundera vidare på. Nu ska jag meditera. Bäst att passa på innan jag blir för trött.


Kommentarer
Postat av: maria

Kanske den viktigaste golfbollen är just en själv... Det är så svårt att räcka till och finnas till för andra om man inte har tagit hand om sig själv först. Hoppas att du får en bra dag, vännen! Kram

Postat av: malve

Ja, det är nog så. Det har jag sett på Oprah ;)
Men jag känner inte att det är så.
kram:)

2007-11-19 @ 15:14:20
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Di

golfbollen(hemmet)inför eller åt andra? Den är väl egentligen inte nödvändig? eller? Varför då? Om den försvann, skulle det bli någon skillnad? skulle ditt liv kunna fyllas med en annan viktigare golfboll? skulle det bli mer utrymme till annat? och vad då? eller skulle det finnas plats för mindre bollar? Vilka då?

jag ser det såhär..Tänk om alla bollarna är hårda i sig själva, och vilar mot varandra i sin burk..helt plötsligt så sjunker en av bollarna längst ner ihop av tyngden av alla bollar, hur ser situationen i burken ut nu?? Hur får bollen luft och orkar hålla emot igen...förmodligen av att lyfta bort en del bollar och behålla de som inte trycker ner den..Man måste vårda för att bibehålla kraften..

Blev du något klokare av detta? kanske, kanske inte, jag skrev det som jag tänkte på i sammanhanget så som jag brukar ;) Kram på dej!

2007-11-19 @ 21:53:18
Postat av: malve

Tror att det har smugit sig in lite förklädda golfbollar i min burk...;)
Skulle tro att min jagboll ligger längst ner helt ihopklämd...

Tänkvärda tankar, som vanligt :) kram

2007-11-20 @ 21:44:24
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0