lågt blodvärde igen

Nu har jag varit på vårdcentralen och fått ett stick i fingret. hB 110.
Brist igen alltså. Får väl rota fram mina järntabletter då.

Skönt iallafall att veta att det nog inte är medicinens "fel" att jag är yr.

Fast jag tycker ju att denna ständigt återkommande järnbrist är lite läskig. Jag äter ju ordentligt!
Blodpudding då och då, nötkött en till två gånger i veckan.  Vegetariskt en eller två dagar bara.
Så jag hajjar inte riktigt...

Efter vårdcentralen passade jag på att handla också, så nu behöver jag inte gå ut mer idag om jag inte vill.

Mannen lämnar och hämtar barnen idag. Och idag klarade han faktiskt morgonen galant.
Jag gick bara upp och sa hej då och gjorde en inbakad fläta på 5-åringen. Övning ger färdighet.

Kommentarer
Postat av: Di

Har de kollat ditt serumjärn? B12? Eller har de någon bra förklaring till varför du har järnbrist?
Kram

2007-11-12 @ 20:25:29
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

Jag blev grundligt utredd i våras. Lämnade hinkvis med blod till analys och fick t.o.m. lämna avföringsprov. Inget fel. Och jag hade ingen brist på något annat heller. kram.

2007-11-12 @ 21:51:03
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: J

Här är en till med återkommande järnbrist utan förklaring. Har du haft problem med detta länge?

2007-11-13 @ 09:31:36
Postat av: malve

Jag fick järnbristen konstaterad i janurari i år. Då låg jag på hB under 100. När jag ätit järntabletter ett tag och symptomen försvunnit så insåg jag att jag nog haft järnbrist rätt länge.

Äter du järntabletter konstant eller när du får brist?

2007-11-13 @ 11:06:53
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0