lika som bär

2,5-åringen sitter och tittar på gamla kort. Och ropar stolt "Det är jag", så fort det är en liten tjej på bild.
Men dte är inte hon, utan storasystern. De är fantastiskt lika, fast inte vid samma ålder.
Lillasyster som 2,5-åring är lik storasyster som 1,5-åring. Och har samma kläder.

Enda skillnaden är att lillasyster är smalare, att hennes ögon börjar skifta i grönt och att håret är rödblont, medan storasyster är blond och blåögd.

Storebror är mörkhåring med blågröna ögon.

Döttrarna är den bästa kombinationen av föräldrarna:
Mannens gröna ögon och mitt röda hår, och mina blå ögon tillsammans med mannens blonda hår.

Nu ska jag titta på ett domino med tåg och klossar som pojkarna har byggt. Det kommer inte att rasa, men det får de väl upptäcka själva :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0