mina barn

Fem gånger har jag varit gravid.
Tre barn har jag.

Det provocerar.
Att nämna sina missfall.
Den obekväma sanningen.

Fem gånger har jag burit på liv.
Fem gånger har jag målat upp en framtid.
Fem gånger har den största lyckan skänkts mej.
Fem gånger har jag känt den villkorslösa kärleken
som försiktigt smugit sig på när jag bara anat.
Och drabbat mej skoningslöst när jag vetat.


Två hjärtan har aldrig börjat slå.

Tidiga missfall ska man bara glömma.
Lämna bakom sej.
Ta nya tag.

Men det var liv.
Det var verklighet.
För mej.
I mej.

Jag kommer alltid att undra vilka de var.
Dessa barn som aldrig fick bli barn.

Jag har varit gravid fem gånger.
Säger jag med trots i blicken.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Bra. Fortsätt att trotsa. De två som inte blev är också dina barn och förtjänar att räknas.

2007-11-22 @ 11:16:33
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0