mitt tempo

Så skönt att helt plötsligt känna för att stapla ved och sedan bara gå ut och göra det.
Det är nog för att jag inte ska hämta på dagis idag.
Har jag hämtningen så känner jag mej låst efter lunch.

Min terapeut tycker inte att det är någon lösning att sluta hämta på dagis, men jag funderar ändå på om min man kan hämta ett par dagar i veckan så att jag kan komma in i min egen rytm, följa min egen känsla.

Vedstaplingen blev en oerhört stressig historia. Jag andades och andades, försökte fokusera, men det skenade ideligen iväg iallafall. Jag har nog alltid pressat mej för att göra snabbare och vara så duktig som möjligt i sådana sysslor. Mitt grundtempo är nog lite långsammare än andras (eller så stressar alla andra också).

Försökte ta det luuugnt och ta ett vedträ i taget lååångsaaaaamt. Men efter en stund var jag tillbaka i stresstempot igen. Ja, ja, jag försöker ju iallafall.

Kommentarer
Postat av: fiorella

Diggar din blogg starkt :)

2007-11-12 @ 14:35:09
URL: http://yesfiorella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0