söndagkväll

Jag har haft några underbara dagar i stugan. Familjen sov där en natt och åkte efter lunch på tisdagen. Vi hade en underbart mysig familjekväll tillsammans, men det var skönt när de åkte. Sedan var jag ensam tills mamma dök upp på fredag eftermiddag (och genast började plocka...suck...).

Om det inte varit för barnen så hade jag gärna varit kvar en vecka till. Jag tycker att jag precis började få bukt med mina stressiga vanor. Fick lugn i magen.

Fast det tog inte ens ett dygn tillsammans med mamma förrän stresskänslan var tillbaka.. På lördagmorgonen sprang hon omkring och plockade och suckade och strödde lite kommentarer omkring sej. Det var bara lite smårörigt. Som det blir när man är en hel familj utan förvaring och dessutom på semester för att koppla av.

Nästa gång vi ska åka dit måste jag prata med min mamma om det här. Den här gången planerade vi att åka dit och frågade henne om hon ville följa med. Hon hade inte åkt utan oss. Då får hon ta det lite på våra villkor tycker jag. Det är ju skillnad när hon  bor där på sommaren och vi kommer dit.

Nu känns det som en vanlig söndagkväll. Jag är trött och ska snart gå och sova. Sedan jag ökade medicindosen har jag vaknat om nätterna och legat vaken i flera timmar. Och ändå vaknar jag tidigt på morgonen. Igår var jag så trött att jag somnade när jag satt och mediterade. Vaknade av att jag började falla bakåt. Lite kuslig känsla.

Jag har skrivit en del under veckan och en del av det kommer jag väl att lägga ut på bloggen.

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Låter som en bra vecka! Ja, förutom det med mamma då. Men prata med henne om det. Antagligen tänker hon inte på vad hon gör och hur det påverkar dig.

Kram och sov gott!

2007-11-04 @ 21:42:00
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: Luna

Välkommen tillbaka!!

2007-11-04 @ 23:31:09
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Auriana

skönt att ha dig tillbaka.
Min mor ger MIG stress utan like.
Klumpen i magen kommer så snart hon bara ringer.
Förstår att du har det jobbigt.

Härligt att du fick sköna dagar men jag kan föstå om en vecka kändes lite för lite egentligen.
Själv skulle jag vilja iväg minst 2 veckor i lugn o ro..
GLAD att du är tillbaka
Auriana

2007-11-05 @ 09:53:21
Postat av: malve

Ananansens: nej, det är nog så. på söndagen var min man uppe tidigt och städade undan. men så ska det ju inte behöva vara.

Luna: tack:)

Auriana: tänk vad mammorna kan påverka en...

2007-11-05 @ 10:11:01
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0