stressig morgon

Idag skulle mannen lämna ungarna. Hålltid: sonens frukost tjugo över sju.

Han skulle lämna.
Och jag lovade att bistå.
Så varför i hela världen var det då jag som stressade upp mej?

De kom iväg fem minuter innan frukosten började.
Och om det inte varit för mej hade de väl varit hemma än.

Pustar ut lite innan jag ska äta frukost.
Och sedan bär det iväg. Motorvägen en avfart till idag. Snart är jag ute hos brorsan.

Svägerskan kom på att jag ju kan åka till dem via skogsvägar och ta motorvägen hem om jag känner för det. Så det ska jag göra någon dag. Vill ju träffa min lilla guddotter.

Kommentarer
Postat av: Christina W

Jag känner så väl igen det....Man fortsätter att ha kollen fast man lämnat ansvaret till någon annan. Sen inser man att det inte fungerat om man inte jagat på....och vad var det värsta som kunde hänt? Jo att de kom försent och egentligen hade det varit bättre att låta det ske. Men jag är som du....kan inte släppa taget.

2007-11-07 @ 07:36:45
URL: http://metrobloggen.se/godmat
Postat av: Di

Tänker att egentligen är det inget snällt att ta över åt någon annan, hur ska de människorna kunna hitta vad som är rätt och fel för dem? Om nu någon annan håller koll..slipper de ju ansvaret för sina handlingar också ;) då finns det alltid någon annan att "skylla" på om det går fel..jag kom på en dag att det var så jag gjorde..och insåg att det är ju inte bra. Inte lätt att lära om, men om man tänker på hur man är snäll,så är det enklare. Jag själv ställer mej frågan, skulle jag vilja ha någon stående här brevid och säga/fixa just nu? Är det ja..då är det ok, är svaret nej..så ska jag backa ut en stund :) Det har blivit mkt lättare för mej tycker jag att göra så, och kunna släppa lite av "kontollen"..måste lära mej det om jag ska må bra. Kram och ha en underbar dag!

2007-11-07 @ 07:43:29
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

Christina: antar att det är lite ovana oxå från hans sida. när jag jobbar ska han lämna istortsett varje dag, så då lär han sej väl.

di: han bad mej gå upp, så jag tror inte att han kände sej överkörd. i övrigt brukar jag nog inte ta över så ofta (tror jag iallafall). men jag hade ju inte behövt stressa upp mej...

2007-11-07 @ 14:59:04
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Di

Bra, då är ni på samma spår, då är det ju helt ok..dock har du rätt i att du behövde nog inte stressat upp dig, undrar varför du gjorde det?
Kramiz

2007-11-07 @ 22:27:17
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0